close

國中時第一次在余光的節目中聽到這首歌The Greatest Love of All,就為其歌詞深深地觸動(顯然從小就有慧根哦,哈哈!)。直到今日,還是很喜歡裡面的歌詞。

正如我常常跟我的案主說:「就我而言,諮商的目標只有一個,就是愛你自己。」而與人工作的經驗讓我發現,要案主愛自己是多麼地困難啊!所以,最偉大的愛,的確就是愛你自己。唯有能愛自己的人,才能夠愛別人。

就讓我們欣賞Whitney Houston所帶來的這首歌吧!然後好好地愛自己!

 

I believe that children are our future 
我相信孩子是我們的未來
Teach them well and let them lead the way 
好好地教導他們,並讓他們帶領我們
Show them all the beauty they possess inside
向他們展現他們自身所具有的內在美
Give them a sense of pride to make it easier
讓他們感到自信,更能去面對
Let the children's laughter, remind us how we used to be
讓孩子們的笑聲喚醒以前的我們


Everybody's searching for a hero 
每個人都找尋著一個英雄
People need someone to look up to
人們需要一個人能景仰
I never found anyone who fulfilled my needs
我從沒找到任何人能完全滿足我的需求 
A lonely place to be 
那是多麼的孤獨
And so I learned to depend on me
所以我學會仰賴自己

 

I decided long ago, never to walk in anyone's shadows 
我很早就打定主意,絕不依靠任何人的庇蔭
If I fail, if I succeed
不管我失敗或是成功 
At least I lived as I believe
至少我依循我所相信的而活著
No matter what they take from me
不管他們拿走我什麼 
They can't take away my dignity
他們絕對奪不走我的尊嚴

Because the greatest love of all
因為最偉大的愛 
It's happening to me
已在我身上發生

I found the greatest love of all 
我找到最偉大的愛
Inside of me
是存在我的內在
The greatest love of all
最偉大的愛 
It's easy to achieve
是很容易實現的
Learning to love yourself
學習如何去愛你自己
It is the greatest love of all
這就是最偉大的愛 

And if by chance, that special place
如果因緣際會,那特別的地方
That you've been dreaming of 
是你曾夢想的地方
Leads you to a lonely place 
領著你去到了孤獨之地
Find your strength in love
從愛中找尋你的力量

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    youngdoor 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()